وزیر خارجه اوکراین از متحدان این کشور خواست که محدودیت‌های حمله به عمق خاک روسیه را لغو کنند.

وزیر خارجه اوکراین: از خطوط قرمز روسیه عبور کردیم

قدس؛ به نقل از رویترز، «دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که «ما از خطوط قرمز روسیه عبور کردیم و نبرد را به عمق خاک روسیه منطقه کردیم.»

وی همچنین گفت: ما از متحدان خود می‌خواهیم که محدودیت‌های حمله به عمق خاک روسیه را لغو کنند. بزرگترین مشکلی که ما با آن مواجه هستیم این است که متحدان ما تمایلی به تصویب سیاست های جدید برای حمایت از اوکراین ندارند زیرا می ترسند این امر منجر به تشدید جنگ با روسیه شود.

این اظهارات وزیر خارجه اوکراین در شرایطی بیان می‌شود که ساعاتی پیش جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار خواستار استفاده نامحدود از سلاح های اروپایی علیه روسیه توسط اوکراین شد.

در همین حال دولت هلند نیز اعلام کرده که استفاده ارتش اوکراین از جنگنده‌های F-۱۶ را بر فراز خاک روسیه محدود نمی‌کند.

 شورای ناتو و اوکراین دیروز و به دنبال حملات هوائی تلافی جویانه اخیر روسیه به مواضع نظامی اوکراین تشکیل جلسه داد.

در بیانیه این نهاد نظامی درباره نشست امروز شورای ناتو و اوکراین آمده است: همگی به شدت حملات روسیه را محکوم کردند و بر تعهد خود به منظور تقویت بیشتر اوکراین تأکید کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: اوکراین به رهگیری موشک‌ های روسیه به صورت روزانه ادامه می‌ دهد. اما توانایی اوکراین برای حفظ دفاع خود مستلزم افزایش ارائه (کمک های تسلیحاتی) و حمایت بیشتر است. امروز بار دیگر تاکید می کنیم که کمک های نظامی خود به اوکراین را افزایش می دهیم.

دبیرکل ناتو اضافه کرد: ما باید به ارائه تجهیزات و مهمات مورد نیاز اوکراین ادامه دهیم. این مسأله برای توانایی اوکراین در ماندن در مبارزه حیاتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.